Οι βιαστές έχουν κομματική ταυτότητα;

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / Ελλάδα / 10.10.22 ]

Ο βιασμός της Γεωργίας Μπίκα στη Θεσσαλονίκη μπήκε στο αρχείο. Ο βιαστής της Αμαλίας αθωώθηκε καθώς το δικαστήριο παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση, θεώρησε πως η 11χρονη συναίνεσε στην ψυχική και σεξουαλική κακοποίησή της! Το ίδιο ισχυρίζεται και ο Μίχος για την 12χρονη στα Σεπόλια, θεωρώντας ότι το δικαστήριο θα αποδεχθεί τον αισχρό ισχυρισμό του.

Πολλοί εστιάζουν στην κομματική ταυτότητα του παιδοβιαστή. Όμως, όλα όσα συμβαίνουν σήμερα, από τις γυναικοκτονίες ως τους παιδοβιασμούς, δεν είναι «προϊόντα» κομματικών ή παρωχημένων ιδεών που έρχονται από το φαλλοκρατικό παρελθόν και την ιστορία της πατριαρχίας, αλλά είναι και οι συνέπειες της κουλτούρας στην οποία επιδιώκει να βασισθεί η «νέα κοινωνία» της ψηφιακής εποχής.

Ο ψηφιακός καπιταλισμός δημιουργεί ένα ναρκισσιστικό πολιτιστικό περιβάλλον, που συνοδεύεται από την εντολή να καταναλώνεις, να απολαμβάνεις, να δοξάζεις την ατομικισμό στα κοινωνικά δίκτυα και να δοξάζεσαι, αναρτώντας φωτογραφίες (και αφηγήσεις autofiction) με πρόσωπα της εξουσίας, συμμετέχοντας σε τηλερεάλιτι, σε κοινωνικές και κομματικές εκδηλώσεις κ.ά.. «Οι άνθρωποι αυτοί αισθάνονται ένοχοι όχι επειδή παραβιάζουν ηθικές απαγορεύσεις, καθώς ενδίδουν σε παράνομες απολαύσεις, αλλά επειδή αδυνατούν να απολαύσουν»(Zizek, 2009: 158). Εδώ εκκολάπτεται ο διαστροφικός ναρκισσισμός του νέου ψηφιακού ανθρωπότυπου, που ενώ αναγνωρίζει τέλεια την οδύνη που προξενεί στον άλλο, αυτό τον αφήνει αδιάφορο, ή και τον κάνει να χαίρεται!  «Ο διαστροφικός νάρκισσος -λέει ο Γάλλος ψυχαναλυτής Paul-Claude Racamier - είναι εκείνος που πιστεύει ότι δεν οφείλει σε κανέναν. Και είναι διαστροφικός καθώς επιδιώκει να υποχρεώνει τους άλλους να πληρώνουν το τίμημα της ναρκισσιστικής (σ.σ. και της φαλλικής) του διόγκωσης» Με άλλα λόγια, ο διαστροφικός νάρκισσος έχει ανάγκη ως νάρκισσος ένα κοινό, και ως διαστροφικός μία λεία. Όσο για την ασυλία («συγκάλυψη») είναι βέβαιος ότι την έχει (Την έχει ο Γεωργιάδης, την έχουν οι βιαστές της Γεωργίας, την έχει ο Φουρθιώτης και ο Μίχος…).

Το σώμα είναι η έδρα της μεταμόρφωσης της νέας εποχής: Από τη γενετική δημιουργία έως τα βακτηριολογικά όπλα, από τη θεραπεία και την προσέγγιση των σύγχρονων επιδημιών έως τις νέες μορφές κυριαρχίας στην εργασία, από το σύστημα της μόδας έως τους νέους τρόπους διατροφής, από την εξύμνηση των κανόνων που αφορούν τις σωματικές αναλογίες έως τις ανθρώπινες βόμβες, από τη σεξουαλική απελευθέρωση έως τις νέες αλλοτριώσεις και τις διαστροφές. Σ’ αυτό το έδαφος καλλιεργείται η «θριαμβεύουσα αρσενική δύναμη» του Ντόναλντ Τραμπ, του Μπολσονάρου, του «νοικοκυραίου» που σκότωσε τον Ζακ, που δολοφόνησε την Ελένη, του Μίχου, του «μανιάτη» που δολοφόνησε τη σύζυγό του. Εδώ καλλιεργείται ο σεξισμός και ο νεο-φασισμός των «White collar psychopath». Εδώ «τρέφεται» το φαινόμενο της νέας δεξιάς, της λεγόμενης και μετα-φασιστικής. 

Το πρόβλημα, συνεπώς, δεν είναι τόσο η κομματική ταυτότητα των διαστροφικών εγκληματιών, αλλά είναι η νέα ατομικιστική ψηφιακή κουλτούρα του καπιταλισμού που επιβραβεύει τους ναρκισσιστές και νομιμοποιεί την διαστροφική τους απόλαυση. Από την κουλτούρα αυτή εμφορούνται οι οπαδοί της ΝΔ και των άλλων συντηρητικών κομμάτων καθώς και μεμονωμένα μέλη πολιτικών κομμάτων που θεωρούνται προοδευτικά (δες την περίπτωση Adrien Quatennens στη Γαλλία).

 

*Σύμφωνα με τη σημαντική μελέτη του Γρηγόρη Λάζου, 1.200.000 άνδρες στην χώρα μας είναι περιστασιακοί πελάτες της πορνείας, ενώ 300.000 είναι συστηματικοί. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι 3 στους 4 πελάτες αγνοούν, ή τους βολεύει να αγνοούν, ότι δεν είναι απλά πελάτες της πορνείας αλλά βιαστές(Το παραθέτει στο άρθρο του: «Βιαστής, όχι πελάτης» ο Κώστας Κάππας). Επίσης, τουλάχιστον 90% των αλλοδαπών εκδιδομένων γυναικών εκπορνεύονται με την βία από κυκλώματα trafficking, κάτω από το βλέμμα μπάτσων-προστατών, όπως αυτοί που δικάζονται αυτόν τον καιρό.