Μετά το μποϊκοτάζ, το Facebook θα απαγορεύσει τη «ρητορική μίσους»

[ ARTI news / Κόσμος / 28.06.20 ]

Το Facebook θα απαγορεύσει τη «ρητορική μίσους» στις διαφημίσεις, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg, αφού ακτιβιστές πίεσαν αρκετές μεγάλες εταιρείες για να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από την πλατφόρμα.

«Έχω δεσμευτεί να διασφαλίσω ότι το Facebook θα παραμείνει ένα μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους για να συζητήσουν σημαντικά θέματα», δήλωσε ο Zuckerberg την Παρασκευή. "Ωστόσο, είμαι επίσης ενάντια στο μίσος ή σε οτιδήποτε προκαλεί βία ή καταστέλλει την ψηφοφορία και δεσμευόμαστε να καταργήσουμε αυτό το περιεχόμενο, ανεξάρτητα από το πού προέρχεται." , συνέχισε. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτούν διαφημίσεις επικριτικές για «τους μετανάστες, τους πρόσφυγες και τους αιτούντες άσυλο», αναφέρει το CNBC. Ορισμένοι ακτιβιστές θεωρούν ότι αν είναι έτσι πρέπει να απαγορεύσουν όλες τις ξενοφοβικές και ρατσιστικές διαφημίσεις από τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και τους περισσότερους Ρεπουμπλικάνους. 

Οι ίδιες ομάδες που οδήγησαν στο διαφημιστικό μποϊκοτάζ εναντίον του οικοδεσπότη της Fox News, Τούκερ Κάρλσον, κατηγορώντας τον για «ρατσισμό» , έστρεψαν τα βέλη τους στο Facebook την περασμένη εβδομάδα, αφού ο Ζούκερμπεργκ έκανε το λάθος να πει ότι δεν θα λογοκρίνει την πολιτική ομιλία του Τραμπ και τη διαφήμιση με τον τρόπο που το Twitter και Το YouTube έχουν αρχίσει να κάνουν. 

Το μποϊκοτάζ, με την επωνυμία #StopHateForProfit, είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 100 μεγάλες εταιρείς είτε να αποσύρουν τη διαφήμισή τους από το Facebook είτε να απειλήσουν να το κάνουν από τον Ιούλιο, επικαλούμενες την επανειλημμένη αποτυχία του Facebook να αντιμετωπίσει ουσιαστικά τον τεράστιο πολλαπλασιασμό μίσους στις πλατφόρμες του. 

Ο Zuckerberg δεν ανέφερε το μποϊκοτάζ άμεσα, ήταν σαφές όμως από τις πολιτικές που ανέφερε ότι το Facebook προσπαθεί να καθησυχάσει τους επικριτές του. Η μετοχή του Facebook άρχισε να πέφτει τη Δευτέρα, αφού το μποϊκοτάζ έλαβε ευρεία κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης.

Οι πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων της Silicon Valley δέχονται συνεχή πυρά μετά τις εκλογές του 2016, όχι μόνο από τους ακτιβιστές αλλά και από μέρος του πολιτικού κατεστημένου των ΗΠΑ(Δημοκρατικοί). Τώρα ο πλατφόρμες δέχονται πίεση για να «ελέγχουν» τις δημοσιεύσεις του Τραμπ και τη «ρητορική μίσους».

Το Twitter προηγήθηκε της κίνησης, με το YouTube να ακολουθεί, και μαζί με άλλες μικρότερες πλατφόρμες όπως το SnapChat, έχουν αφαιρέσει την εκστρατεία του προέδρου από τις καρτέλες προώθησης με την αιτιολογία ότι «υποκίνησε φυλετική βία και προώθησε την αδικία».