ΒΙΒΛΙΟ

Στα καμένα

Είναι τελικά δύσκολο άθλημα να διδάσκεις «Νεοελληνική Γλώσσα». Έχει όμως και τα καλά του. Αποφασίζεις, για πολλοστή φορά, να ασχοληθείς, ας πούμε, με το «Περιβάλλον». Και θέτεις [..]

[ Δημήτρης Χριστόπουλος / 21.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Τάξιμο

  Χρόνια μόνη, ο άνδρας της καπετάνιος σε γκαζάδικο, εικοσιεφτά χρόνια  αδειανό το κρεβάτι της, μόνο σκόρπια σμιξίματα και συχνούς αποχωρισμούς, ώσπου  πνίγηκε στο μεγάλο [..]

[ Μαργαρίτα Μανώλη / 21.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η πολιτική δραστηριότητα των διανοουμένων

        Για έναν  διανοούμενο πολιτικά δραστήριο, το να ασκεί πολιτική είναι, το πολύ, να γράψει ένα ωραίο άρθρο: όταν ξεθυμαίνει, αισθάνεται ήσυχη τη συνείδησή του. Μπορεί βέβαια ο [..]

[ Φοίβος Γκικόπουλος / 20.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Πέντε γραφές για ένα ζευγάρι παπούτσια αδειανά

Από μήνυμα στενού φίλου: Πριν τρία χρόνια είχε αυτοκτονήσει ένας πιτσιρικάς στην Πετρούπολη που ήταν ο μόνος μιας πολύτεκνης οικογένειας με ανάπηρο πατέρα που δούλευε κι [..]

[ ARti news / 18.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η βία παντού...

Υγρή νύχτα. Πρέβεζα. Η θάλασσα του αποτυχημένου διαβήματος. Η λεύκα όπου ακούμπησε για τελευταία φορά το σώμα του, πριν το εγκαταλείψει τελεσίδικα, ο ιδανικός αυτόχειρας Τα [..]

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 17.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Υπάρχω γιατί θυμάμαι

Αυτό που με λυπεί, όταν θυμάμαι τα παιδικά μου χρόνια, δεν είναι ότι χάθηκαν τα ίδια, αλλά που έλειψε η συγκίνηση, η ένταση που συνόδευε κάθε καινούργια  ανακάλυψη. Τότε όλα συνέβησαν [..]

[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 16.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Συγκρίσεις

        Η κρίση για έναν συγγραφέα ή ένα ιστορικό πρόσωπο μέσα από τη σύγκριση με έναν συγγραφέα ή ένα ανάλογο πρόσωπο, ήταν πολύ της μόδας κατά την αρχαιότητα: επρόκειτο για μια [..]

[ Φοίβος Γκικόπουλος / 15.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Καταναγκαστική ευτυχία και κατάθλιψη

 Στο « όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογέφσκι, ο ήρωας ξεκινά με την εξής πρόταση: «Είμαι ένας γελοίος  άνθρωπος» και παρακάτω συνεχίζει: «Άλλοτε, υπόφερα πολύ που φαινόμουν [..]

[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 15.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η Παναγία στην Τέχνη

 Με τη φράση «φορείς τον ήλιο φόρεμα, σκαμνί σου το φεγγάρι, για να ακουμπάς τα πόδια σου και γύρω στα μαλλιά σου στεφάνι δωδεκάστερο», ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες [..]

[ ARti news / 15.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η ανάγκη...

Τη γνώρισε παραμονή της Παναγίας. Για την ακρίβεια, ήταν μια αναγκαστική και επιβεβλημένη γνωριμία -εν μέρει-, επαγγελματικής φύσης. Κάθισε απέναντί του, αλλά στο πλάι, όπως [..]

[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 15.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Αποχαιρετισμός...

Τις μικρές ώρες της νύχτας τίναζε τις έγνοιες του σα χνούδια, αμηχανία και οργή και θλίψη, έψαχνε τα κλεμμένα καλοκαίρια, άνοιγε κλειδωμένα μπαούλα, ξεδίπλωνε περασμένες χαρές, [..]

[ Μαργαρίτα Μανώλη / 14.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η εξέλιξις των πραγμάτων

Χτισμένο στην κορφή ενός λόφου. Σπασμένα μάρμαρα, κομμάτια από κολώνες, θραύσματα από μετώπες στη βάση των τοίχων. Ό,τι έμεινε από έναν αρχαίο ναό. Στα ριζά του λόφου ξεκινούσε ένα [..]

[ Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης / 14.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Τότε το καλοκαίρι ήταν παντού...

  Με τον προβιβασμό στο χέρι, το καλοκαίρι ante portas  έτοιμο για άνευ όρων παραδόσεις, έσβηνε  μονοκοντυλιά γκρίζους χειμώνες, σχολικές σκοτούρες, πρωινά εκβιαστικά ξυπνήματα, [..]

[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 13.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Μια λαϊκή αντίληψη της καλλιτεχνικής τελειότητας

          Μια μέρα συνάντησα στις διακοπές έναν από εκείνους τους βιοτέχνες που έχουν ορισμένες ανησυχίες, ένα κάποιο λογοτεχνικό πασπάλισμα και, κυρίως, ένα ζωντανό [..]

[ Φοίβος Γκικόπουλος / 11.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Γραμμή ισορροπίας

Μέρες του ’76. Και του ’83. Ή του ’91. Που εμφανίζεστε στη σκέψη μου απρόσκλητες. Όπως ακριβώς τα μπλόκο της τροχαίας. Μπρος στους μεθυσμένους οδηγούς. Για να τους αναγκάσουν να [..]

[ Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης / 11.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η περούκα

    Τις γνώριζε καιρό. Από τις πρώτες «πελάτισσες», στην πόλη που πρωτοάνοιξε το ιατρείο του. Για την ακρίβεια γνώριζε την Μερόπη, τη μορφωμένη. Η Τασία, ήταν ο «αφανής ήρως» της [..]

[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 11.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Μια τέτοια βραδιά

 Είναι γύρω στις τρεις το βράδυ. Περασμένη πανσέληνος. Ακόμα μιά περασμένη πανσέληνος. Κάτω στον γιαλό του Καρά Ορμάν ή Περιγιάλι όπως το λένε τώρα βλακωδώς, λες και θα αλλάξει γεύση η [..]

[ Κώστας Καναβούρης / 10.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Λεονάρντο Σινισγκάλλι (*) : «Είδα τις μούσες»

Από «Είδα τις μούσες» [Τα παιδιά πετούν τα κόκκινα νομίσματα] Τα παιδιά πετούν τα κόκκινα νομίσματα Στον τοίχο. (Πέφτουν απόμακρα Στη γη μ’ ήχο γλυκό). Ουρλιάζουν Ξέπνοα στη φωτιά της [..]

[ Φοίβος Γκικόπουλος / 09.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Δουλειές του Αυγούστου

Το να είσαι προνοητικός σου γλυτώνει χρόνο, νεύρα, βενζίνες να τρέχεις πανικόβλητος πάνω κάτω την τελευταία στιγμή, φαιά ουσία, τονώνει την ματαιοδοξία σου πως είσαι τάχα μου [..]

[ Σπύρος Σιάτρας / 08.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Το παιχνίδι

Όλο στο καφενείο τον θυμάμαι. Να παίζει Θανάση και μπιρίμπα, πρέφα και κουμκαν. Δυο πακέτα τσιγάρα και τέσσερις ελληνικοί η κάθε μέρα του. Από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ανάμεσα σε γέλια [..]

[ Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης / 08.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Σύνδρομο του Μπάρτλεμπυ και οι απόκληροι

Του Γ.Χ.Π. Τρία διηγήματα του Μέλβιλ, για την ακρίβεια μία νουβέλα και δύο διηγήματα, επιχειρεί να συνδέσει ο Μένης Κουμανταρέας(μεταφραστής) υπό τον τίτλο «τρεις απόκληροι». [..]

[ ARti news / 05.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Αγκάμπεν: Είμαστε «γυμνοί» απέναντι στην εξουσία

Ο φιλόσοφος Giorgio Agamben, αντίθετα με τον Φουκώ, θεωρεί ότι η διερεύνηση της κυριαρχίας και της κρατικής εξουσίας, αντί να είναι ξεπερασμένη, δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη σημασία από ό,τι [..]

[ Γιώργος X. Παπασωτηρίου / 05.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Αυτοί, οι άλλοι

Δεν είχε πάρε δώσε με τους άλλους. Έτσι ήξερε από πάντα. Να κοιτάει τη δουλειά του. Ή στην προκειμένη τη μη δουλειά του. Κλείνοντας στους τέσσερις τοίχους την αγωνία, την πείνα και την [..]

[ Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης / 04.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Περσόνα ως περιστασιακός διαμεσολαβητής, ή περσόνα ως χαρακτήρας;

Η σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Σουηδού σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν μας άφησε παρακαταθήκη τη δική του εκδοχή για την «περσόνα», μέσα από το ομώνυμό του έργο. Έργο κατά βάση [..]

[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 03.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Ο Γουίλιαμ Μπάροουζ μας καλεί σε Γυμνό Γεύμα

«Η μέθοδος για να σκοτώσεις έναν άνθρωπο ή ένα έθνος είναι να σταματήσεις τα όνειρά του. Με τον ίδιο τρόπο που οι λευκοί αντιμετωπίζουν τους ινδιάνους: σκοτώνοντας τα όνειρά τους, [..]

[ ARti news / 02.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Αν εξέλιπε η μεμβράνη απ' τα μάτια τους

Oι κότες ήταν ένα κοτέτσι και υπήρχαν ένας ή δύο πετεινοί. Οι περισσότερες ήταν γερές, έκαναν μπόλικα αυγά, τα κλωσσούσαν και είχαν και τα κλωσσόπουλά τους, κάποια στιγμή οδηγούνταν στο [..]

[ Ευσταθία Ματζαρίδου / 02.08.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Τι να θυμηθούμε από τον Σέπαρντ;

Τι να θυμηθούμε από Σαμ Σέπαρντ, που μόλις έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο; Την «κατάρα των πεινασμένων»  με την επιχείρηση απόδρασης της κόρης με ένα άλογο, τις  συνομιλίες [..]

[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 31.07.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Το ναρκοπέδιο των λέξεων

Διήνυσα μια ολόκληρη ζωή ανάμεσα σε λέξεις. Πολύκροτες, ηχηρές και ευήκοες. Σαν τα παλιά ναρκοπέδια του Έβρου. Με τις παπαρούνες, τις αγριάδες και τις καλαμιές. Όπου [..]

[ Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης / 31.07.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Ο Μοράβια, και τα ήσυχα, ψυχαναλυτικά, αστικά, θρίλερ του

 Κάθε καλοκαίρι από τη στιγμή που τον ανακάλυψα, σχεδόν εμμονικά διάβαζα Μοράβια. Συνήθεια που έμεινε μέχρι τώρα, καθώς στην παλιά βιβλιοθήκη του σπιτιού στη Ζαχάρω, ξαναβρήκα [..]

[ Γεωργία(Γιούλα) Τριγάζη / 31.07.17 ]

διαβάστε περισσότερα

Η τελευταία πτήση του Εξυπερύ

Ένας πιλότος αναγκάζεται να προσγειώσει το αεροπλάνο του στη μέση της ερήμου, μακριά από κάθε κατοικημένη περιοχή. Μέσα στην άνυδρη απεραντοσύνη θα συναντήσει ένα μικρό αγόρι, [..]

[ Παναγιώτα Ψυχογιού / 31.07.17 ]

διαβάστε περισσότερα